top of page


פלטפורמט Onshape למידול בענן
פלטפורמט Onshape היא מערכת CAD מבוססת ענן (SaaS) המופעלת דרך דפדפן או אפליקציה, שמאפשרת עבודה שיתופית בזמן אמת ושיתוף קל של פרויקטים. יצרתי סקירה עם כמה קישורים לפלטפורמט Onshape למידול בענן. לפי דיונים אחרונים ב-Reddit “אני משתמש ב-Onshape בטאבלט לעיצוב חלקים פשוטים… אבל מרגיש שהאפליקציה פחות יציבה, כשאני עושה Extrude או חור — היא קורסת.” “I have been using onshape on my tablet for designing simple parts… However I feel like the app is quite unstable, I would perform basic E

Lidor Perez
לפני 5 שעותזמן קריאה 3 דקות


מייקינג ו-AI: כשהערך נמצא בתהליך ולא בתוצר
לפני שלושה ימים ישבתי עם חברה טובה, מרצה לתולדות האמנות בבצלאל. מרצה עם מוניטין של מי שמאמינה באמת בסקרנות ובחופש המחקר - לא רק בתיאוריה. שנים היא עודדה סטודנטים לבחור נושא שאף אחד לא חקר. לפעמים אפילו נושא שהיא עצמה לא מכירה. כי כך בדיוק נראית למידה חיה: לסטודנט יש אתגרים, למרצה יש שאלות, והדיאלוג ביניהם בונה ידע חדש והבנה. ואז הגיעו מחוללי ה-AI. והיא התאהבה בהם היא לא חששה שמישהו יחליף אותה, אלא כדי ״לסייע״. בפועל - חלק מהסטודנטים ראו ב-AI קיצור דרך. במקום להשתמש בו כדי להר

Lidor Perez
לפני 3 ימיםזמן קריאה 3 דקות


גרוע בכוונה: פיצוח פרויקט תקוע בארבעה צעדים
יש רגעים בפרויקט שבהם דווקא האנרגיה והכוונה הטובות מתקשות להתהפך לתנועה. לא כי הרעיון איננו ראוי, ולא כי הצוות ״לא מספיק רציני״, אלא מפני...

Lidor Perez
18 בנוב׳זמן קריאה 3 דקות


אתגרים והזדמנויות: הסיפור האמיתי מאחורי מסע ה-STEAM בבית-הספר
כשאנחנו מדמיינים "מהפכת STEAM" בבית ספר, אנחנו רואים את התמונה הנוצצת: מדפסות תלת-ממד מזמזמות, תלמידים מרכיבים רובוטים, והתרגשות של יצירה במסדרונות. זהו החלום, והוא בהחלט חלק מהסיפור. אז בואו נדבר על הפיל שבחדר, כי הסיפור האמיתי, זה שקובע אם המהפכה תצליח או תהפוך לאוסף גאדג'טים שצוברים אבק, מתרחש במקום אחר לגמרי: בחדר המורים. מסע STEAM הוא קודם כל מסע אנושי של שינוי. הוא דורש מאיתנו, המחנכים, לפרק את המבנים המוכרים של "מורה" ו"שיעור" ולהרכיב אותם מחדש. וזה? זה מורכב. אמ;לק -

Lidor Perez
5 בנוב׳זמן קריאה 3 דקות


מדריך מעשי למייקרים בגן הילדים - חלק ב׳
אז אחרי סקירה של אפשרויות פעילות ואיך ניתן להתחיל כבר מחר למידה מייקרית בגיל הרך (עד כיתה ב) במאמרים קודמים, הנה עוד הצעות לפעולה, הפרויקטים המוצעים יכולים להיעשות באמצעים דלים יחסית ולא דורשים מערך מורכב, הצעת הערך היא עירוב חשיבה המצאתית יצירתית ואוריינות שפה, חיבור לדמות, הבנת צרכיו ועבודה עם חומרים handson. פדגוגיה מבוססת־עשייה שמחברת אוריינות קריאה עם אוריינות חומרים , מטפחת תכנון איטרטיבי ומחזקת הקשבה, יצירתיות, קואורדינציה ו פרזנטטיביות . בקצרה: הנה לכן.ם מדריך מעש

Lidor Perez
3 בנוב׳זמן קריאה 3 דקות


מדריך STEAM למורה העסוק
רבים חושבים ש-STEAM דורש מעבדות משוכללות או תקציבי ענק. אנחנו כאן כדי להראות לכם אחרת: ב-6 צעדים פשוטים

Lidor Perez
21 באוק׳זמן קריאה 5 דקות


למידת STEAM - לא רק ראשי תיבות
הצצה לתפיסה פדגוגית שיכולה לשנות את פני החינוך בתי הספר של היום מצהירים על הכנת הלומדים לעולם של מחר - עולם שמשתנה בקצב מסחרר שדורש חשיבה גמישה, חשיבה יצירתית וגמישות מחשבתית כמו גם יכולת לתת מענה לבעיות מורכבות בזמן קצר. אך כמה מורים באמת חשים שהמערכת מאפשרת להם לעשות זאת, כאשר הלמידה בפועל עדיין נראית פעמים רבות כפי שנראתה מאז המהפכה התעשייתית: שורות וטורים, הקניית ידע מוכתב שמתכנס לקבלת ציון הישגי, לעיתים נראה למידה התנסותית שמצטמצמת לחיקוי "מאסטר" ללא מקום למחשבה מקורית?

Lidor Perez
23 בספט׳זמן קריאה 4 דקות


לעזוב את הנוחות, להאיץ קדימה: להיות מורה מייקרי
המפה נולדה לפני כ־3 שנים מתוך צורך לעשות סדר בכאוס. איך אוספים את כל הקצוות של למידה מייקרית - ציוד, פדגוגיה, קהילה ותכנון - למסגרת אחת...

Lidor Perez
21 בספט׳זמן קריאה 2 דקות


המדפסת מתה? מזל טוב! זו הזדמנות מטורפת ללמידה!
שעות של ציפייה, קובץ ה-3D מוכן, ואתם כבר מדמיינים את היצירה החדשה שלכם קורמת עור וגידים. לוחצים על "הדפס", אבל במקום שזמזום מוכר יתחיל, אתם מקבלים... שקט. או אולי רעש מוזר, עשן קטן אולי אפילו חריקה סופית. המדפסת שלכם, זו שראתה אתכם בשעות הכי יצירתיות שלכם, מתה . רגע לפני שאתם מתבאסים וחושבים על מדפסת חדשה, עצרו! התרבות המייקרית האמיתית לא דוגלת ב"לזרוק ולקנות חדש" . היא דוגלת בלתקן, להבין, ולתת חיים חדשים . דווקא ברגע הזה, שבו הכל נראה אבוד, מסתתרת הזדמנות זהב שרק מייקרים אמ

Lidor Perez
8 בספט׳זמן קריאה 3 דקות


מייקרים ו-STEAM
למידה מייקרית ו-STEAM אינם מודלים מתחרים. הם שילוב עוצמתי שמשלים זה את זה, יוצר למידה הוליסטית, ומכין את התלמידים בצורה המיטבית לעתיד. זה הזמן לאמץ את החיבור הזה: לראות בלמידה המייקרית זירה טבעית ליישום עקרונות STEAM, וב-STEAM הזדמנות להעמיק את הלמידה מתוך עשייה ולחלץ ממנה את העומק הדיסציפלינרי.

Lidor Perez
26 באוג׳זמן קריאה 3 דקות
bottom of page
