top of page

נעים להכיר המרכז למייקרים בחינוך

ברוכים הבאים לבית המקצועי של המורות והמורים במרחבי המייקרים, בתל אביב-יפו וברחבי הארץ כולה. אנחנו חלק בלתי נפרד ממרכז פסג"ה תל אביב-יפו, ומובילים את הפיתוח המקצועי של סגלי ההוראה בעיר.

ההתמחות שלנו מקיפה מגוון רחב של תחומי ליבה: החל מעיצוב תוכן ועזרי הוראה, דרך העמקה בפדגוגיה התנסותית (כמו משחק בלמידה, למידה מוזיאלית ולמידה מייקרית), ועד לעיצוב סביבות למידה חדשניות. בזכות הראייה המערכתית הזו, אנחנו בונים תהליכי למידה הוליסטיים ומשמעותיים – מתכנון הלמידה עצמה ועד לעיצוב המרחב הפיזי ודרכי הערכת ההתקדמות במרחב המייקרי.

IMG_0322.jpg
מעיין ראובני
נרשמתי להשתלמות מייקרים בפסג״ה תל אביב. ההשתלמות היתה מעניינת, מקצועית ביותר, מאתגרת ומספקת כלים ליישום התפישה המייקרית שאותם חיפשתי.
לאה ולידור מנחים מעולים, קשובים וזמינים לכל בקשה, תמיכה , ליווי וסיוע נחוצים.
כל כך נהניתי, שנרשמתי גם לרובוטיקה - מצפה ומחכה. תודה על השתלמות מעניינת ואיכותית.

הליבה החינוכית של עולם המייקרים

תנועת המייקרים, שצמחה מתוך תרבות ה-'עשה זאת בעצמך' ויצירה מעשית, חוללה בשנים האחרונות מהפכה של ממש בעולם החינוך. היא פתחה דלתות למרחבי למידה חדשניים וסביבת למידה מאפשרת - מרחבי מייקרספייס - המאפשרים ללומדים לחקור, לתכנן, ליצור ולבנות בעצמם, ובכך לפתח מגוון רחב של מיומנויות חיוניות בעולם משתנה תדיר.

 

אז מה הופך למידה ל'מייקרית' בעינינו? למידה שמעמידה במרכז את ההתנסות הפעילה והעשייה הממשית. למידה שמעודדת ניסוי וטעייה כחלק טבעי והכרחי מתהליך הגילוי, ומטפחת שיתוף פעולה תוך פתרון אתגרים.
בלמידה המייקרית, הלומדים אינם צרכנים פסיבים של ידע, אלא יוצרים פעילים שלו! הם חוקרים סוגיות, שואלים שאלות, מנסים רעיונות שונים, נתקלים באתגרים וגם OMG 'נכשלים' - אך לא מוותרים. הם מנסים שוב ושוב, מזוויות שונות ודרכים חדשות, בתוך סביבה תומכת ובטוחה שבה לכל בעיה יש מגוון פתרונות אפשריים. התהליך הזה מבנה ביטחון עצמי ומסוגלות אישית, מחזק חוסן ויכולת ההתמדה, מפתח מגוון מיומנויות חברתיות, רגשיות ובין-אישיות קריטיות. ומעל הכל - מבעיר ניצוץ של התרגשות טבעית, סקרנות ותשוקה ליצירה וחדשנות.

 

התפיסה החינוכית שמנחה את כל הפעילות שלנו במרכז מעוגנת בארבעה עקרונות ליבה מרכזיים:

  • למידה מתוך עשייה (Experiential Learning): אנו מאמינים.ות שלמידה עמוקה ומשמעותית ביותר מתרחשת תוך כדי התנסות פעילה, חקר עצמאי וגילוי.

  • למידה מבוססת אתגרים (Problem-Based Learning): במקום צריכת ידע קיים, הלומדות.ים מתמודדות.ים עם בעיות אותנטיות (מחיי היומיום או מתוך פרויקטים), ומפתחים אסטרטגיות יצירתיות לפתרונן תוך יישום ידע ומיומנויות.

  • פיתוח מיומנויות המאה ה-21: תהליך הלמידה המייקרית הוא כר פורה לפיתוח מיומנויות חיוניות כמו חשיבה ביקורתית ויצירתית, פתרון בעיות מורכבות, שיתוף פעולה ועבודת צוות, תקשורת ועוד - כלים הכרחיים להצלחה בעולם העכשווי והעתידי.

  • הנחיה מעצימה (Facilitation): תפקיד המחנך.ת משתנה מהוראה פרונטלית ודידקטית למנחה למידה מלווה ותומך בתהליך. המנחה שותף.ה ללמידה, מסייע.ת בניווט, שואל.ת שאלות מכוונות ויוצר.ת יחד עם הלומדות.ים ידע חדש.

המרכז למייקרים בחינוך מביא את התפיסה הזו לידי ביטוי באופן חי ובועט כל יום - אנחנו מזמינים כל אחת ואחד ליצור ולעצב את הגישה והתפיסה המייקרית שלו או שלה כדי להעניק ללומדות.ים שלנו חווית למידה משמעותית באמת.

מבט מבפנים:
הסטודיו המייקרי והעשייה שבו

 

בואו להכיר את הלב הפועם שלנו - הסטודיו המייקרי במרכז פסג״ה תל-אביב-יפו! זהו מרחב התנסותי תוסס ומלא השראה, שבנינו ועצבנו בעצמנו בדיוק כדי שיהיה לנו מגרש התנסותי אולטימטיבי ליצירה, גילוי ופיתוח פדגוגי.


מה קורה אצלנו בסטודיו?

  • אנחנו יוצרים וממציאים: המרחב משמש כמעבדת פדגוגיה חיה. כאן אנחנו מפתחים ומייצרים בעצמנו כלים ועזרים שמגשימים הלכה למעשה את התפיסות החינוכיות שלנו.

  • מקיימים הכשרות וסדנאות: זה הבית להכשרות המעמיקות שלנו בפדגוגיה מייקרית וסדנאות טכניות מגוונות. ההכשרות שלנו מתקיימות בסביבה אותנטית, ומאזנות בצורה מיטבית בין רכישת ידע טכני פרקטי לבין הבנה של איך להנחות תהליכי למידה התנסותית במרחב. אנו מכשירים.ות אתכן.ם לתכנן ולהעריך למידה, ולהפוך ממורה למנחה שמלווה באפקטיביות.

  • מרכז ידע ותמיכה: אנחנו מחוברים.ות באופן הדוק לשטח ולפדגוגיה העדכנית ביותר, ומכירים.ות מקרוב את האתגרים וההזדמנויות. אנו מספקים.ות מענה ותמיכה במקום, כולל הדרכה על שימוש במגוון מכשירים טכניים נפוצים במרחב המייקרי.


העשייה שלנו במספרים (שאומרים הכל):

אנחנו גאים.ות לשתף אתכן.ם במעט ממה שעשינו בשנים האחרונות:

  • 30+ מרחבי מייקרים שהקמנו בהצלחה בבתי ספר בעיר - תמיד בצורה חכמה ומותאמת ליכולות ולצרכים המקומיים.

  • עשרות סדנאות ומפגשי תוכן (עיוניים וטכניים) שקיימנו והעברנו.

  • קהילה תוססת וצומחת של פדגוגיות.ים מייקרים.ות שבנינו ומלווים.ות.

  • מאות מורים.ות שהוכשרו ב-6 מחזורי הכשרה מקיפים (ועוד היד נטויה!).

  • ליווי וייעוץ שוטף בשטח לצוותים חינוכיים ומנטורים.ות מייקרים.ות.

  • הסטודיו שלנו הוא יותר ממרחב - הוא הוכחה חיה לכוחה של יצירה חינוכית, ואנחנו מזמינים.ות אתכן.ם להיות חלק מזה!"

לידור פרץ

מעצב | מוביל תחום מייקרים | מנחה ומלווה בשטח

 

את הרעיון להקמת מרחב מקצועי למורות ולמורים מייקרים יזמתי מתוך זיהוי של צורך ממשי: להפוך את הלמידה המייקרית ממושג השראתי לפדגוגיה מעשית וברורה.
היוזמה נולדה בתוך מרכז פסג״ה תל-אביב-יפו, כמרחב שצמח מהשטח אך נשען על תמיכת מנהלת פסג״ה - הגב׳ חסי רן והצוות המקצועי.
תהליך ההקמה כלל שותפות אמיתית של קולגות, מומחים ויועצים - כולם תרמו לעיצוב כיוון, שפה ומתודולוגיה של למידה מייקרית ישראלית.

היום אני מוביל את פעילות Edumake TLV - המרכז למייקרים בחינוך, ומשלב בין עיצוב תוכן פדגוגי לעיצוב סביבות למידה.
מה שמניע אותי הוא לא רק העיצוב - אלא הרצון לאפשר למורים מרחב ללמידה, ביטחון וכלים לפעול אחרת.

את הדרך הזו אני עושה עם קהילה נדירה של שותפות ושותפים שמהם אני לומד כל יום. תודה גדולה לאילת שטרלינג, יובל שגב,
לאה קורן-איסוביץ, יעל במברגר, שראון פז וצופית פירסט - על הדרך, השיחות והאומץ לחלום יחד.

למידה מייקרית היא לא פעולה טכנית - זו דרך להתייחס לעולם: לראות במורכבות הזדמנות, לא בעיה.

80FB608D-8C83-4955-8437-90E6303C5469_edi
  • lidor perez
  • x
  • LinkedIn
מרכז פסג״ה תל אביב יפו המרכז להכשרת מורים

maker - education - learning - מייקרים - חינוך

Website design, writing and maintenance by Lidor Perez

www.lidorperez.com by 

לידור פרץ: lidor@pisgatlv.co.il

טלפון: 03-7937108 | 050-9777397

כתובת: יגאל אלון 30, תל-אביב-יפו

שעות פעילות: ראשון - חמישי 10:00 - 17:00

bottom of page