top of page
  • תמונת הסופר/תZufit Furst

נקודות למחשבה – תרגילי חשיבה יצירתית בזום

תרגילים שמתאימים לרענון או במעבר בין תרגילים אחרים בכיתה, אבל מתאימים גם ללמידה מרחוק. שלושת התרגילים מכילים גם אלמנט של איוורור רגשי ויכולים להציף את המחשבות שמציפות את התלמידים ולאפשר להם התנסות בהתמודדו­ת דמיונית והומוריסטית.


חשיבה יצירתית בזום

אני ואתה נתקן את העולם

תרגיל חשיבה יצירתית בזום: 30-45 דק'

ציוד: ללא

כל תלמיד.ה בוחר.ת ומחזיק חפץ שנמצא בסביבה הקרובה ולהראות אותו למצלמה.

כל אחד/אחת מעלים בתורם בעיה, היא יכולה להיות קטנה ומציקה כמו התפר בגרביים והיא יכולה להיות עצומה כמו ההתחממות הגלובלית. התלמידים.ות חושבים.ות על פתרון דמיוני, יצירתי, לא חייב להיות הגיוני לבעיה עם החפץ שהם מחזיקים ביד. נותנים לכמה תלמידים.ות להציג את הפתרון שלהם ומעלים את הבעיה הבאה.

כדאי לאפשר ללומדים.ות לדמיין שימוש בחפץ בכל דרך שהיא לא השימוש הסטנדרטי של החפץ.

 

ההמצאה הגרועה ביותר

תרגיל חשיבה יצירתית בזום: 30-45 דק' (אפשר להמשיך אחרי)

ציוד: דף, כלי כתיבה, צבעים מכל סוג שיש

נסו לתכנן את ההמצאה הגרועה ביותר- שרטטו אותה, איך תבנו אותה ומה היא תעשה. להשראה: טלפון שיכול להתקשר רק לעצמו, או אמבט מלא חורים...

 

סיפורי סבתא

תרגיל חשיבה יצירתית בזום: 30-45 דק'

ציוד: 2 דפים, טוש עבה וכלי כתיבה

כל תלמיד כותב על הדף מילה ומניח אותה כך שתשאר מול המצלמה (אפשר לקפל כמו משולש שם, להדביק על החולצה וכו').

סופרים זמן קצוב- כל אחד כותב סיפור קצר שמשלב כמה שיותר מילים מהמילים שנכתבו על-ידי שאר התלמידים.




154 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page