top of page

מעגל הלמידה ההתנסותי של קולב

  • תמונת הסופר/ת: Lidor Perez
    Lidor Perez
  • 31 בדצמ׳ 2024
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: 14 בינו׳

למידה דרך עשייה

מורים רבים שמעו על "מעגל הלמידה של קולב" ועל חשיבותו בסביבת למידה מייקרית, אבל לא תמיד מבינים בדיוק על מה מדובר. אז בואו ננסה לעשות סדר!


רקע

דיוויד קולב, חוקר חינוך אמריקאי, פיתח את מודל הלמידה ההתנסותית. לפי קולב, למידה משמעותית מתרחשת לא רק כשמקשיבים להרצאה או קוראים ספר, אלא בעיקר דרך התנסות פעילה.


מעגל הלמידה של קולב

ארבעת השלבים במעגל הלמידה:

  1. התנסות אקטיבית: בשלב הראשון, הלומדים חווים משהו חדש. בסביבה מייקרית, זה יכול להיות בניית רובוט, תכנות משחק מחשב, או אפילו פירוק והרכבה של מכשיר חשמלי.

  2. התבוננות רפלקטיבית: לאחר ההתנסות, חשוב לעצור ולחשוב - מה עבד? מה פחות? אילו קשיים היו? מה למדתי?

  3. הבניית תפיסות: בשלב זה, הלומדים מנסים להבין את העקרונות והרעיונות שעומדים מאחורי ההתנסות. למשל, אם בנו רובוט, יוכלו ללמוד על עקרונות פיזיקליים כמו כוח, חיכוך ותנועה.

  4. בחינה אקטיבית:  כאן הלומדים מיישמים את מה שלמדו במצב חדש. למשל, לתכנן רובוט משופר, או לבנות מתקן שונה לגמרי.


למה זה חשוב בסביבת למידה מייקרית?

סביבה למידה מייקרית מעודדת עשייה, התנסות וחקר. מעגל הלמידה של קולב מדגיש בדיוק את זה! הוא עוזר לתלמידים ללמוד תוך כדי עשייה, לחשוב על מה שהם עושים, ולהשתמש בידע שרכשו כדי ליצור דברים חדשים.


טיפ למורים:

עודדו את התלמידים שלכם לא רק "לעשות", אלא גם לחשוב על התהליך, לשאול שאלות, ולחפש פתרונות יצירתיים. כך, הם יוכלו להפיק את המירב מסביבת הלמידה המייקרית.

לוגו מרכז פסג״ה תל אביב יפו המרכז להכשרת מורים

טלפון: 03-7937108

לידור פרץ: lidor@pisgatlv.co.il

צופית פירסט: zufit@pisgatlv.co.il

maker - education - learning - מייקרים - חינוך

Website design, writing and maintenance by Lidor Perez

www.lidorperez.com by 

צרפו אותי לרשימת התפוצה

bottom of page