top of page
תמונת הסופר/תLidor Perez

רגשי חברתי - במרחב המייקרי

המרחב המייקר הוא מרחב למידה דינמי וייחודי, המאפשר לתלמידים להתנסות, לחקור וליצור באופן פעיל. במרחב זה, הלמידה הופכת לחוויה מוחשית ותהליכית מרתקת, שמעודדת את התלמידים לפתח מיומנויות מגוונות כמו חשיבה יצירתית, פתרון בעיות, עבודת צוות ועוד.


החשיבות הגוברת של עבודה רגשית חברתית (SEL):

בעולם מורכב ומשתנה, הצורך בכלים רגשיים וחברתיים הופך קריטי מתמיד. עבודה רגשית חברתית (SEL) היא תהליך חינוכי המקנה לתלמידים את המיומנויות הנחוצות להצלחה בלימודים, בעבודה ובחיים בכלל. מיומנויות אלו כוללות, בין היתר, מודעות עצמית, ניהול רגשות, אמפתיה, פתרון קונפליקטים וקבלת החלטות אחראית.

למידה במרחב המייקר מספקת הזדמנויות לקידום מיומנויות SEL בקרב הלומדים. בזכות האפשרויות המגוונות שמציע המרחב, המנחה יכול לזהות דפוסי חשיבה והתנהגות של הלומדים, ולסייע להם לפתח אסטרטגיות התמודדות אפקטיביות במצבים דומים בחיים.


מיומנויות SEL במרחב המייקר:

התבוננות בתלמידים במהלך פעילות במרחב המייקר יכולה לספק למורים תובנות רבות לגבי מיומנויות ה-SEL שלהם. לדוגמה, מורה יכול לשים לב לאופן בו תלמיד מתמודד עם תסכול במהלך בניית פרויקט, או לאופן בו הוא מתקשר עם חבריו לקבוצה. ניתוח תהליכי היצירה וההתמודדות עם אתגרים יכול לחשוף דפוסי חשיבה, רגשות והתנהגויות שונים.

בנוסף לתצפיות, ניתן להשתמש בכלים שונים כדי לאבחן מיומנויות SEL במרחב המייקר. לדוגמה, ניתן לבקש מהתלמידים למלא שאלונים או להשתתף במשחקי תפקידים, המדמים סיטואציות חברתיות שונות.



התערבויות לקידום מיומנויות:

המרחב המייקר מציע מגוון רחב של פעילויות ופרויקטים שניתן להתאים לצרכים הרגשיים והחברתיים של התלמידים. לדוגמה, תלמיד המתקשה בניהול כעסים יכול להשתתף בפעילות של בניית “קופסת רוגע” אישית, הכוללת חפצים ומשחקים המסייעים לו להירגע. תלמיד המתקשה בתקשורת בין-אישית יכול להשתתף בפרויקט משותף עם חבריו, הדורש שיתוף פעולה ותקשורת יעילה.

חשוב ליצור במרחב המייקר סביבה בטוחה ותומכת, המאפשרת לתלמידים להתנסות, לטעות וללמוד מתוך טעויות. סביבה כזו מעודדת לקיחת סיכונים, יצירתיות וביטוי עצמי.


המרחב המייקר יכול להיות כלי רב עוצמה לקידום מיומנויות SEL בקרב תלמידים. הוא מספק סביבה למידה ייחודית, המאפשרת אבחון, התערבות ופיתוח מיומנויות חיוניות ללומדים.


במרכז פסג״ה תל אביב יפו תפתח בקרוב הכשרה בדגש והסתכלות על תהליכי SEL במרחב ההתנסותי מייקרי (30 שעות מוכר לגמול). ההכשרה בהובלת ענת אוסרווסר תירוש (מדריכת הורים - מוסמכת מכון אדלר) ולידור פרץ (המרכז למייקרים בחינוך) תצא לדרך אפריל* (נתון לשינויים). במידה ואתם מעוניינים לשריין מקום, מוזמנים להשאיר פרטים.




50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page