את התרגילים האלה ניתן לעשות גם בלמידה מרחוק וגם בכיתה
שיחה שהתחילה בווצאפ הקהילתי הובילה אותנו לקבץ עבורכם.ן רעיונות לפעילויות לפיתוח חשיבה יצירתית שאפשר לעשות גם מרחוק עם כיתות המייקרים שלכם או עם תלמידים והתלמידות שלכם כפעילות הפגה או כפעילות מעבר בין פרויקטים.
אז נתחיל ממספר תרגילים לעידוד פיתוח החשיבה היצירתית לתת לכן.ם אינדיקציה רבה על אופן החשיבה של הלומדים, התרגילים קצרים ובעצם מראים יכולת דמיון והבחנה
תרגיל 20 עיגולים
תרגיל חשיבה יצירתית בזום: 30-45 דק' (אפשר להמשיך אחרי)
ציוד: דף, גליל סלוטייפ או גליל נייר טואלט ריק (לצורך שרטוט העיגולים) וכלי כתיבה
ציירו (בעזרת הנחת סלוטייפ ועיפרון שמצייר סביבו) 20 עיגולים זהים בגודלם על נייר.
כשהעיגולים מוכנים, הפכו כל עיגול לציור אחר, שונה ככל הניתן מהאחרים.
בסיום הזמן הלומדים מציגים למצלמה כולם יחד את הרעיונות שלהם לעיגול וכל אחד בתורו מציג עיגול אחד
"זה לא קשקוש, זאת מכונה ל..."
תרגיל חשיבה יצירתית בזום: 30-45 דק'
ציוד: דף וכלי כתיבה
נותנים למישהו מבני הבית לקשקש על הדף, מנסים להפוך את הקשקוש לשרטוט של מכונה דמיונית שיכולה לעשות כל דבר שבוחרים כל עוד מציירים את זה ומסבירים איך היא עובדת.
הוא עושה לי פרצוף:
תרגיל חשיבה יצירתית בזום: 30-45 דק'
ציוד: טלפון עם מצלמה, דף וכלי כתיבה
הסתובבו בבית וצלמו מרחבים וחפצים שנראים כמו פנים. זה אומר שמזווית מסויימת החפץ נראה כמו פנים בלי שהוספתם משהו.
בחרו לפנים שמצאתם שם, כתבו משהו על הדמות שמצאתם - כמו תכונת אופי, מה התחביבים שלה? איזה יכולת על יש לה בזכות זה שהיא מורכבת מהחפצים שמהם היא מורכבת?
עיניים שלי:
תרגיל חשיבה יצירתית בזום: 30-45 דק'
ציוד: דף נייר, עיפרון (אפשר צבעוני) מספריים, דבק סלוטייפ שאפשר להוריד בקלות
מציירים זוג עיניים (אפשר גם ליצור מחומרי יצירה, או לקחת מוכנים) וגוזרים אותם. מדביקים אותם זמנית על חפצים שונים בבית באופן שיראה כאילו שהחפצים התעוררו לחיים ומצלמים תמונה.
댓글