כולנו כבר מכירים את המרחבים המייקרים כחללים המאפשרים לא.נשים להשתמש בציוד ובידע כדי ליצור ולהגשים מוצרים ושירותים חדשים. הם נפוצים במיוחד בקרב קהילות של יזמים, מפתחים וממציאים, עד כאן מוכר מאוד.
אבל בנוסף מרחבים מייקרים הם מרחב של סיפוק, למידה והתפתח ות אישית וקבוצתית. הם מציעים הזדמנות להביע את יצירתיות, מנהיגות, יכולת למידה עצמית ומיומנויות רבות נוספות.
בנוסף לתפיסות המקובלות של לימוד והתפתחות מקצועית, מרחבים מייקרים משמשים כמרחב לאימון ולמידה חברתית ותקשורת. הם מספקים סביבה המזמנת מפגש/ מקום להחלפת רעיונות ומרחב בוא כל אחד יכול להמציא את עצמו מחדש ולהיות חלק מקהילה יזמית.
מחקרים מראים כי מרחבים מייקרים יכולים לתרום לשיפור היצירתיות, החדשנות והאינטראקציה החברתית. הם יכולים לעזור לאנשים לפתח כישורים חדשים, ליצור קשרים עם אנשים אחרים ולמצוא הזדמנויות עסקיות.
להלן כמה דוגמאות לתפיסות עבודה במרחבים מייקרים:
התמקדות בתקשורת: מרחבים מייקרים יכולים לשמש כמקום ליצירת מוצרים או שירותים משותפים. זה דורש תקשורת ושיתוף פעולה בין אנשים עם מיומנויות וידע שונים.
למידה דרך עשייה: מרחבים מייקרים מספקים הזדמנות לאנשים ללמוד על ידי עשייה. הם יכולים לנסות טכניקות חדשות, לתקן טעויות ולקבל משוב מאחרים.
מקום להתפתחות אישית: מרחבים מייקרים יכולים להיות מקום ליצירת פרויקטים אישיים או קהילתיים. זה יכול לעזור לאנשים לפתח תחושת סיפוק, שייכות והתקדמות.
מרחבי מייקרים הם פלטפורמות לימודיות שבהן תלמידים ותלמידות יוצרים מוצרים ושירותים באמצעים טכנולוגיים מגוונים. המרחבים אלו מספקים הזדמנויות משמעותיות גם לפיתוח מיומנויות רגשיות חברתיות, כגון שיתוף פעולה, פתרון בעיות, מנהיגות ומוטיבציה עצמית.
ובכך הופכים מרחבים מייקרים - למקום המקדם הבעה עצמית ותקשורת עם האחר.
שיתוף פעולה
שיתוף פעולה היא מיומנות רגשית חברתית חיונית לחיים המודרניים. במרחבי מייקרים, תלמידים נדרשים לעבוד יחד כדי להשלים פרויקטים. זה דורש מהם לפתח מיומנויות תקשורת, פתרון בעיות וקבלת החלטות משותפות.
לדוגמה:
כאשר תלמידים עובדים יחד על בניית פרויקט חדש... נגיד רובוט עם יכולות תזוזה בשלט רחוק. הם צריכים לתקשר זו עם זה כדי לקבל החלטות ע״מ לצאת לדרך וגם החלטות בו במקום כשיש בעיה הדורשת פתרון מהיר ומיידי. להחליט על העיצוב, הרכיבים והתהליך הבנייה. לפתור בעיות טכניות לאורך הדרך, כגון תקלות בתוכנה או תקלות מכניות. הם יצטרכו לקבל החלטות משותפות לגבי הכיוון של הפרויקט ואחר כך לבחון את הצלחתו. את אותם תהליכים הם יעברו גם בפרויקטים קטנים יותר או גדולים מאוד, הנקודה המרכזית היא שתהליך העבודה סביב פרויקט מייצר דיאלוג, הדיאלוג יכול להיות חיובי או חיובי פחות אבל לאורך כל תהליך העשיה.
הלומדים והלומדות מפתחים מיומנות של תקשורת יעילה. הם צריכים להיות מסוגלים להביע את מחשבותיהם ורגשותיהם בצורה כנה וברורה, ולהקשיב לאחרים בצורה פעילה. הם צריכים להיות מסוגלים לעבוד עם אנשים בעלי דעות ורקעים שונים ובמקביל לפתח אמפטיות ורגישות לאחר.
שיתוף פעולה במרחבי מייקרים דורש מהתלמידים לפתח מיומנויות פתרון בעיות. הם צריכים להיות מסוגלים לזהות בעיות, לפתח פתרונות יצירתיים, ולעבוד יחד כדי ליישם את הפתרונות.
שיתוף פעולה במרחבי מייקרים דורש מהתלמידים לפתח מיומנויות קבלת החלטות משותפות. הם צריכים להיות מסוגלים להקשיב לדעות של אחרים, להגיע לפשרות, ולקבל החלטות שטובות לכל הקבוצה עבור הפרויקט.