top of page
  • תמונת הסופר/תLidor Perez

משחקים במרחב המייקרי לעידוד פתרון בעיות

מה בין חשיבה ביקורתית? פיתוח הדימיון? ופתרון בעיות?

חשיבה ביקורתית ודמיון הם כלים חשובים שיש לנו כדי להבין את העולם סביבנו. משחקים יכולים להיות דרך מצוינת לפתח כישורים אלו. בסוף כל הרציונל יש גם הצעת פעילות ללמידה מקרוב ומרחוק

חושב

חשיבה קריטית היא היכולת לחשוב באופן הגיוני ולקבל החלטות מבוססות הוכחות. היא חיונית לחיים בעולם המודרני, שבו אנו מתמודדים עם כמות עצומה של מידע. משחקים יכולים לעזור לפתח חשיבה קריטית על ידי הצבת את השחקנים בפני אתגרים שדורשים מהם לחשוב באופן יצירתי ולמצוא פתרונות חדשים.

לדוגמה, משחקי חשיבה כמו Sudoku ו-Tetris דורשים מהשחקנים להשתמש בחשיבה לוגית כדי לפתור בעיות. משחקי אסטרטגיה כמו מלחמת הכוכבים: Battlefront II ו-League of Legends דורשים מהשחקנים לחשוב באופן אסטרטגי כדי לנצח את היריב.


דמיון הוא היכולת ליצור תמונות, רעיונות וסיפורים חדשים. הוא חיוני ליצירתיות ולפתרון בעיות. משחקים יכולים לעזור לפתח דמיון על ידי מתן לשחקנים הזדמנות לחקור עולמות חדשים ולדמיין דמויות חדשות.

לדוגמה, משחקי תפקידים כמו Dungeons & Dragons ו-World of Warcraft דורשים מהשחקנים לדמיין את עצמם כדמויות במשחק. משחקי הרפתקאות כמו The Legend of Zelda ו-God of War דורשים מהשחקנים לחקור עולמות חדשים ולפתור חידות.


כאשר אנו משתמשים בשני הכישורים הללו יחד, אנו יכולים להשיג תוצאות טובות יותר. לדוגמה, אם אנו משתמשים בחשיבה קריטית כדי להבין את הבעיה, ואז משתמשים בדמיון כדי למצוא פתרון חדש, אנו עשויים למצוא פתרון טוב יותר מאשר אם היינו משתמשים רק באחד הכישורים הללו.

האתגרים המשחקיים יכולים להתקיים במרחב המייקרי כמובן, בכיתת אם (נטולת ציוד ייחודי) ואפילו מרחוק בזום

המטרה: לפתור בעיה, האמצעים: שילוב בין דמיון, יכולת עבודה וחשיבה בצוות, חשיבה קריטית, חשיבה טקטית וחוסר שיפוטיות.

 

תקציר המשחק בעיה רצינית - פתרון רציני פחות

איך משחקים? מציעים בעיה, לדוגמה חציית נהר גדול או הלכנו לעיבוד ביער

עזרים: ניתן להגדיר עזרים בהגרלה, או המנחה מציע, או שהלומדים לוקחים 2 חפצים קיימים על השולחן

המטרה: למצוא דרך לחציית הנהר בעזרת החפצים

התוצרים יכולים להתגלגל מתאטרון אבסורד מצחיק ומשמח, עד לפתרונות אפשריים.


ניתן להשתמש בעזרים דיגיטליים להגרלת החפצים כמו גלגל מזל

במידה ומשחקים מרחוק אפשר לאחר מתן הבעיה והחפצים לכל קבוצה, לחלק את הלומדים לחדרים והם כותבים את הפתרון שלהם בפדלט או כלי שיתופי לבחירתכם


64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page