שלבים בתהליך תכנון תוצר
- Lidor Perez
- 19 במרץ
- זמן קריאה 1 דקות
(מבוסס על תהליך התיכון המדעי)
מחשבה על בעיה ורעיון לפתרון: תהליך פיתוח מוצר דומה ממש למדענים שעובדים במעבדה. קודם כל, אנחנו שמים לב לבעיה או משהו שחסר לנו. למשל, "קשה לנו לזכור את כל שיעורי הבית שלנו." ואז, יש לנו רעיון לפתרון! "מה אם ניצור אפליקציה שתזכיר לנו?"
לומדים ומתכננים: לפני שמתחילים לבנות את האפליקציה, אנחנו צריכים ללמוד! בודקים אילו אפליקציות כבר קיימות, שואלים חברים מה הם צריכים, ומתכננים איך האפליקציה שלנו תיראה. ממש כמו שמדענים חוקרים לפני שהם עושים ניסוי.
יוצרים דגם ראשוני (אב טיפוס): עכשיו, בואו ניצור דגם ראשוני! זה כמו צעצוע ראשוני שמראה איך האפליקציה תעבוד. מציירים סקיצות, מתכננים את המסכים, וחושבים על כל הפרטים הקטנים. זה כמו לבנות דגם של מטוס לפני שבונה מטוס אמיתי.
בודקים עם חברים (ניסוי): כדי לראות אם האפליקציה שלנו טובה, אנחנו נותנים לחברים שלנו לנסות אותה. אנחנו שואלים אותם מה הם אוהבים, מה קשה להם, ומה אפשר לשפר. זה כמו שמדענים בודקים את הניסוי שלהם על דברים אמיתיים.
לומדים מהתוצאות ומשפרים: אחרי שחברים שלנו ניסו את האפליקציה, אנחנו בודקים את כל מה שהם אמרו. אם יש דברים שצריך לשפר, אנחנו משנים ומתקנים. זה כמו שמדענים מנתחים את התוצאות של הניסוי ומשפרים את התכנית שלהם.
עושים עוד ועוד שיפורים: פיתוח מוצר זה כמו משחק: אנחנו ממשיכים לשפר ולשפר, עד שהאפליקציה שלנו מושלמת! כל פעם שאנחנו משפרים, אנחנו בודקים שוב עם חברים, וחוזרים על התהליך. זה נקרא "איטרציה", וזה חלק חשוב מאוד בפיתוח מוצרים.

קובץ להורדה
נקודות לחידוד:
השימוש באנלוגיות מחיי היום יום של הילדים (צעצועים, משחקים) מסייע בהנגשת המושגים המדעיים.
ההשוואה בין פיתוח מוצר לניסוי מדעי מדגישה את חשיבות השיטה והתהליך.
ההתמקדות בתהליך האיטרטיבי מדגישה את חשיבות הלמידה מטעויות ושיפור מתמיד.