למטילדה יש בעיה, הוא פרויקט בניה שמזכיר את משימות הצנחת ביצה ממקום גבוה. השוני הוא באופן הצגת הפרויקט, בדרך זו אנו נותנים ללומדים חופש פעולה ויצירה ללא ששתלנו בראשם פתרון.
את פרויקט מטילדה הצגתי ללומדים בבית ספר יסודי (כיתה ד) ובתוך הסיפור הכנסתי פרטים הקשורים לדרישות הפרויקט, תנאים, ומי זו מטילדה... הלומדים מאתרים את המידע הנחוץ להצלחת המשימה יוצאים לתכנון ופעולה.
המלצות והנחיות
לוח הזמנים המוצג הוא כמובן המלצה ונוצר בהתאמה למסגרת הלמידה בה אני פעלתי (45 דקות מפגש) ולכן הקדשתי את המפגש הראשון להצגת הפרויקט, חילוץ מה אנחנו יודעים מהטקסט, חלוקה לקבוצות ומעבר לתכנון.
הלומדים מקבלים ביצה רק ביום הניסוי, זאת אומרת שחשוב להביא ביצה (קשה) אחת למדידות במפגש הראשון, זה גם דורש מהלומדים.ות לתכנן מתקן שיפתח ע״פ צורך ביום הניסוי.
במפגש השני הלומדים פשוט נכנסו ישר לעבודה ללא פתיחה או שיחה, היה ברור להם מה הם הולכים לעשות ולבנות.
שאלו את הלומדות.ים שאלות על התוכנית, ללא שיפוט או עצות (במידה והם או הן לא מבקשים זאת), שלב זה יעזור בהמשך לברר את הפער בין תכנון לביצוע.
Comments