האתגר הפעם הוא מתחום האקינג
האקר הוא מי שלוקח מוצר קיים ומשדרג אותו למען הכלל, בניגוד לשם הרע שיש להאקרים הם לא אלה שפורצים למחשבים כדי לגנוב או להפיץ מידע מוטעה (אלה קראקרים), האקרים משתמשים במה שיש ברשת ומפתחים דבר טוב יותר או חדש על בסיס זה
האתגר
האתגר מתמקד בהבחנה, תצפית ויוזמה, אנחנו נבקש מהלומדים והלומדות ולחפש חפץ יום יומי שבעזרת תוספת ייתן לו תפקיד חדש או יתאים לשימוש בצורה טובה יותר עבורם. הפיתוח צריך להיות כל כך מינורי אבל מאוד משמעותי.
בדוגמה המצורפת ניתן לראות תהליך האקינג באיקאה ישראל, בתהליךהיו מעורבים בעלי מוגבלויות ומהנדסים.
יחד הם פיתחו עזרים משלימים לתפעול ומיצוי שימוש במוצרים של איקאה, הפרויקט לא רק מרגש, הוא גם דוגמה לאחריות חברתית תאגידית (ויש על זה ויקוח) והתוצר ניתן להדפסה (הקבצים ניתנים להורדה חינם) בכל מדפסת 3D בכל מקום בעולם.
המיזם היה כל כך מוצלח שהפך תוך זמן קצר מאוד למהלך בינלאומי ואלדר לפרזנטור בינלאומי.
חזרה לפרויקט
פרויקט זה הוא בעל פוטנציאל לפיתוח קבוצתי אבל נותן גם מקום למפתח בודד, הוא מזמן התמודדות עם יכולת הבחנה באיך אני (הלומד.ת) חי, מה ייקל עליי או על הסובבים אותי את החיים.
הזדמנויות למידה:
התבוננות והבחנה של צרכים והסביבה
תהליך פיתוח - מרעיון לתוצר
מידול 3D
תפקיד המנחה: להיות מנטור ולשאול שאלות רבות ככול הניתן לערער ולהרהר איתם יחד על בחירות והדרך, לעודד אותם לקחת סיכון (הגיוני) לעודד אותם לנסות ולתמוך בתהליך הפיתוח
חשוב לזכור ונדגיש שוב, מדובר באמת בפתרון קטן, אנחנו לא מדברים על תכנון בתים חדשניים (נשאיר לפרויקט הבא) עזרו ללומדים להתמקד במימדי פרויקט רצוי, משהו שהמדפסת שלכם (או בפאב-לאב | אצלנו) יכולה להדפיס.
Comments