תפיסה חינוכית
התפיסה החינוכית שלנו עוצבה תוך כדי עבודה ולמידה במהלך השנים, היא מבוססת על תפיסות פדגוגיות בלמידה התנסותית ומושפעת מתפיסות חינוכיות של העיר תל-אביב-יפו.
תנועת המייקרים, שהחלה כתרבות DIY בקרב חובבי טכנולוגיה, חדרה בשנים האחרונות אל מרחבי החינוך, ומציעה הזדמנות פדגוגית ייחודית. המייקרספייסים, אותם מרחבי למידה פתוחים בהם תלמידים חוקרים, מתכננים ובונים בעצמם, הפכו לסמל של חדשנות חינוכית. אך כיצד גישה זו משתלבת במערכת החינוך המסורתית, ומהם האתגרים וההזדמנויות שהיא מציבה בפנינו?
מהי למידה מייקרית? מעבר ל"עשה זאת בעצמך"
בבסיסה, למידה מייקרית היא גישה חינוכית המעודדת תלמידים ללמוד תוך כדי עשייה פעילה, ניסוי וטעייה, ופתרון בעיות בעולם האמיתי. היא מעודדת יצירתיות, חשיבה ביקורתית, שיתוף פעולה, ויכולת הסתגלות לשינויים – מיומנויות חיוניות.
היא מאפשרת לתלמידים לחקור את תחומי העניין שלהם לעומק, לפתח מיומנויות טכניות וחברתיות, ולחוות את ההתרגשות שביצירה ובחדשנות. במייקרספייס, התלמידים הם לא צרכני ידע, הם בעיקר יצרני ידע חדש.
אנו מאמינים כי למידה מייקרית יעילה במיוחד כאשר היא משולבת בלמידה מבוססת בעיות (Problem-Based Learning – PrBL).
גישה זו מעודדת תלמידים להתמודד עם בעיות מורכבות מהעולם האמיתי, ולחפש פתרונות יצירתיים תוך שימוש בכלים ובידע שרכשו במייקרספייס.
בתהליך דיוק התפיסה החינוכית של המרכז לקחו חלק שותפים.ות מוערכים: אילת שטרלינג | יובל שגב | לאה קורן-איסוביץ | יעל במברגר | שראון פז